تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » كتاب روایت فرهنگ شفاهی، خوراكی های شهر باران رونمایی شد

كتاب روایت فرهنگ شفاهی، خوراكی های شهر باران رونمایی شد

افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید

كتاب روایت فرهنگ شفاهی، خوراكی های شهر باران رونمایی شد

مراسم رونمایی از كتاب روایت فرهنگ شفاهی، خوراكی های شهر باران با حضور نویسنده این كتاب و جمع كثیری از شهروندان فرهنگ دوست با مشاركت شهرداری رشت برگزار شد.
 
به گزارش هنر گیلان،مهندس رضا شرافت پیما نویسنده كتاب روایت فرهنگ شفاهی،خوراكی های شهر باران در حاشیه مراسم رونمایی از این كتاب در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان اظهار کرد: تحقیق و پژوهش در راستای تدوین كتاب ماندگار خوراكی های شهر باران،مهر تاییدی برای انتخاب رشت به عنوان شهر اخلاق خوراك شناسی در یونسكو است.

وی افزود:  با توجه به اینكه شهر رشت به نمایندگی از كشور ایران و خطه سرسبز گیلان در فهرست سازمان یونسكو به عنوان شهر خلاق خوراك شناسی ثبت جهانی شده است، لازم است که مسئولین و همه شهروندان غیور گیلانی به وسع خود گامی جهت انتقال فرهنگ و بازگشت عادت از یاد رفته هایمان بردارند.

وی اضافه کرد: در كتاب روایت فرهنگ شفاهی، خوراكی های شهر باران بیش از ۲۵۰ نوع خوراكی از قبیل نان و برنج و خورشت تا شیرینی و حلوا و ترشی مربا و غذاهای گیلانی مورد بررسی قرار گرفته است .

شرافت پیما خاطرنشان كرد: در صفحه چهارم كتاب، ارزشنامه ای ثبت شده كه كلام دلنشین استاد فریدون نوزاد و دكتر منوچهر ستوده ازمفاخر گیلان شناسی و گیلان پژوه درج شده است.

وی متذکرشد: مجموع این كتاب می تواند پلی باشد بین داشته ها و دانسته های ما در استان و ندانسته های فرزندانمان از حیث خوراك درگیلان، كه ما مسئول انتقال آن هستیم.  /ایسنا
دسته بندی :  خبرها / فرهنگی
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید